donderdag 22 september 2016

goed gegokt

het is al weer een hele tijd geleden dat ik iets voor mezelf heb geborduurd met de machine. De machine maakt genoeg uren hoor, maar dat is dan werk.
In het voorjaar vond ik op zolder een lap blauwe (niet te dikke) stof en ik bedacht dat ik wel even snel een vest kon maken, compleet met borduurwerk. Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar bij mij werkt "even snel" bijna nooit. De onderdelen zijn geknipt en toen is het stil gevallen.

Gisteren had ik ineens de geest en ik heb de onderdelen tevoorschijn gehaald. Als eerst was het borduurwerk op de rug aan de beurt en ik wist ook meteen wat er op moest komen. Patronen die ik een paar jaar geleden al had gekocht bij Embroidery Library leken me heel goed bij deze kleur blauw te passen.
Er was nog wel even twijfel toen ik de klossen garen bij elkaar had gezocht, kan dit wel, maar 50.000 steken verder kan ik stellen dat ik dik tevreden ben, ik heb goed gegokt.

Nu nog een ander patroon uit deze serie langs de onderkant van de mouwen en misschien nog iets op het voorpand en dan in elkaar zetten. Ik ben benieuwd wanneer het klaar is.

Groetjes,
Marja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten