donderdag 16 april 2015

te vroeg ?

"in mei leggen alle vogels een ei", zeggen ze.
Onze "huisduif" is weer terug en denkt daar anders over. 
onze huisduif
Eind van de middag ontdekte mijn man in de nog kale blauwe regen het nest (als je 20 takjes los over elkaar heen zo mag noemen) met daar in het net gelegde eerste ei.
het eerste ei

Ik heb meteen ook maar een foto gemaakt van de camelia. Volgende maand staat hij al 11 jaar in onze tuin en hij heeft nog nooit zo mooi gebloeid. Ik vermoed dat het met de zachte winter te maken heeft.
Camelia
PS:
2 dagen later lag er een 2e eitje in het nest. Jammer genoeg was het nest op 6 mei leeg. Ik vermoed dat de eksters die hier rondhangen er iets mee te maken hebben.

2 opmerkingen:

  1. Heb van de week ook al een eend met kuikens gezien. Ook staan er al pinksterbloemen langs de sloot. De natuur is van slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Marguerite, op 20 maart zag ik hier in Drunen ook al een kip met drie piepkleine kuikentjes rond scharrelen. Groetjes, Marja

    BeantwoordenVerwijderen