zondag 26 oktober 2014

Veldhoven

Afgelopen vrijdag zijn dochterlief en ik gezellig samen naar de OEQC geweest in Veldhoven. Dochterlief heeft zelf ook al een verslag geschreven, dus ik kan heel wat overslaan.
Natuurlijk blijft er dan nog genoeg over om te vertellen/te laten zien.

Zoals bijvoorbeeld deze quilt van Anita Querin gemaakt van piepkleine hexagonnetjes.
 De quilts van Elena Folomeva maakten op mij ook grote indruk.

Bij binnenkomst kregen we een formuliertje mee om in te vullen. Het was de bedoeling dat je je 3 favoriete quilts uit de show opschreef. Tijdens de lunch hebben we ons huiswerk gemaakt en het is dan wel heel leuk om te zien dat we onafhankelijk van elkaar 3 dezelfde quilts hadden gekozen, in wisselende volgorde (echt niet gespiekt).
Na inlevering van het formulier deed je ook mee met de tombola, maar aangezien die pas om 4 uur was en we rond kwart over 3 het echt wel gezien hadden (en moe waren), hebben we dat maar voor gezien gehouden.

Bij mijn aankopen hoorde ook nog een zakje met kunststof malletjes/cirkels voor het maken van perfecte rondjes bij het appliqueren.
We hebben ook een bezoekje gebracht aan de stand van stichting Verdanda (en een kleine donatie gedaan). Je mocht daar een klein rolletje stof meenemen. Wat schets mijn verbazing ? een van de 4 lapjes (15 x 15 cm) is wel heel mooi.  Donker blauw met rozen. Daar "moet" ik eigenlijk meer van hebben. Maar ja, hoe kom je er in hemelsnaam achter welk merk het is ? Herkent iemand het?
wie weet van welk merk  de blauwe stof is ?
Groetjes,
Marja

4 opmerkingen:

  1. Geweldig om dat met je dochter te kunnen doen. Met de stof kan ik je helaas niet helpen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke stofjes! Misschien een idee om contact op te nemen met Verdanda. Wie weet, weten zijn waar de stof vandaan kwam.

    Xx,
    Muis

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook staan kijken bij die super kleine hexagonnetjes.
    Mooie quilts hingen er, ik ben ook voor de tombola vertrokken.
    Handig die perfecte cirkels.
    groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kreeg een reactie van Yvonne. Ze schreef dat het een Jinny Beyer stof is (worden verkocht door quilt-atelier van Trijntje van de Horst Ik heb meteen op de site gekeken. De blauwe rozen die ik heb, staan er niet bij, maar stom toevallig heb ik onlangs een serie Jinny Beyer stoffen gekocht en daar zit de bruine variant bij. Nu kan ik verder zoeken. Groetjes, Marja

    BeantwoordenVerwijderen