vrijdag 19 september 2014

ooievaars

als klein kind ging ik regelmatig met mijn vader zeilen op de Bergsche maas bij Waalwijk.
Dan kwamen we ook langs het dorpje Drongelen en in die tijd zat er op de kerktoren van Drongelen nog een nest van ooievaars. Natuurlijk moest er dan worden gezongen "ooievaar lepelaar, breng bij ons een kindje". Op enig moment verdwenen de ooievaars (en had mijn vader ook liever dat er niet meer werd gezongen ;-).
Heel lang zag je weinig of geen ooievaars meer in de natuur. De laatste jaren komt hier weer verandering in. In de uiterwaarden zie je tegenwoordig regelmatig 1 of 2 ooievaars rondscharrelen.

Gisteravond zagen mijn man en ik er wel heel veel. We reden rond 19.00 uur door de polder naar 't Stukske (de jachthaven waar onze boot ligt) en zagen toen in een weiland 18 ooievaars (en een paar reigers).
18 ooievaars

en een paar reigers 

Ik vond het heel speciaal om er zoveel bij elkaar te zien.

Groetjes,
Marja

2 opmerkingen: