vrijdag 16 mei 2014

Tussendoortje

Over de sampler is even niets te melden. Dat is voornamelijk "meters maken"; alle sashings aan de blokken en vervolgens de rijen weer aan elkaar.

Tussendoor heb ik even tijd gemaakt voor een klein klusje.

Toen ik in december aan mijn moeder voorstelde om mee te doen met "Randje per Week" herinnerde ze zich dat ze 2 kruissteekwerkjes had liggen die mijn jongere zus heeft gemaakt toen ze nog thuis woonde. Het was er nooit van gekomen om het in te lijsten en de lapjes waren in de kast terecht gekomen. Mijn moeder heeft het (ondanks 2 verhuizingen) nooit over het hart kunnen krijgen om ze weg te gooien.

borduurwerk (bij 30 jaar oud) 
Omdat deze zus dit jaar 50 werd, leek het me leuk om hier iets van te maken voor haar verjaardag. Omdat ik pas laat inspiratie kreeg, was het niet af op haar verjaardag, maar kort daarna wel.

Eerst heb ik de lapjes (voorzichtig) gewassen; ze waren nogal vergeeld. Daarna kleuren stof uitgekozen die terugkwamen in de kleuren van de letters.
Alles met de machine in elkaar gezet, met de hand gequilt.

In de lichte blokjes op de hoeken staan de namen van mijn zus, haar man en hun kinderen. Allemaal in hun eigen handschrift, geborduurd met de borduurmachine (de namen had ik nog van een eerder project voor mijn moeder)
In de bruine banen staan haar doopnamen, geboortedatum, haar meisjesnaam en de trouwdatum.
Tussen de L & S in staat ook nog haar sterrenbeeld.
Naast de 4 gezinsleden is er inmiddels al weer een tijdje "aanhang". Omdat ik van de vriendin van mijn neef de naam niet had in haar eigen handschrift, heb ik voor een andere oplossing gekozen. Gemaakt met de borduumachine; iets om er aan te hangen.
Tot slot nog een label (ook weer met de borduurmachine)
En klaar was Marja.

3 opmerkingen:

  1. Hij is echt heel mooi geworden! Wat vonden ze ervan??

    xx,
    Muis

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oma heeft het gegeven. Ze zei dat ze het mooi vond. In eerste instantie kwamen de letters haar wel bekend voor, maar herkende ze ze niet echt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi geworden Marja. Dit is echt een super persoonlijk cadeau!
    Ik borduurde ze ook in die tijd.
    Leuk om terug te zien.

    Fijn weekend en groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen