woensdag 25 december 2013

mijn dochter

Mijn dochter (1988) is eigenlijk al van jongs af aan met naald en draad in de weer geweest. Natuurlijk voor een deel via de handarbeidles op school (waar ik vaak hulpouder was), maar ook thuis. Of het nu om kruissteekjes ging
kruissteekjes van mijn dochter
of breien en haken. Het lukt haar allemaal. Overigens heb ik haar wel naar mijn moeder "gestuurd" voor de uitleg van haken en breien. Doordat ik zelf linkshandig ben, lukte het me niet goed om haar alles uit te leggen.
Later, in groep 8, maakten we met de klas wat patchwork, wat ze zo leuk vond dat ze er thuis mee door ging. Dit kussen was het eindresultaat. Helemaal gemaakt van reststofjes van kleding die ik voor haar maakte (behalve de hondjes in het midden).
Toen ze in januari van dit jaar een paar dagen bij ons logeerde en ze zich even verveelde, vond ze dit boekje (gekregen van mijn zus, die het weer kocht in een verkoop van de bibliotheek). Een klein boekjes, maar er staat ontzettend veel in.
 Allemaal patronen/vormen voor quilts.

Dit was het begin van haar eerste quilt. Wil je er meer over lezen ? Kijk dan eens op haar blog. Ze is er net mee start. Bezoek zal ze zeker leuk vinden. 

2 opmerkingen:

  1. Leuk, ze is dus toch begonnen. Knap hoor!!!
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi mam,

    Dank je wel voor de doorverwijzing! Heb net weer wat nieuws geplaatst.

    xx

    BeantwoordenVerwijderen