dinsdag 17 september 2013

Het begin van het quilten

Lapjes aan elkaar zetten, dat heb ik natuurlijk al vaker gedaan. Bijvoorbeeld toen mijn zoon een dekbedovertrek had met afbeeldingen van Tweety en Sylvester. Een bijpassend kussen was toen snel gemaakt en de zelfgemaakte patronen voor de borduurmachine maakten het helemaal af. 
kussenhoes 60 x 60 cm
Of vrij recent voor een klein meisje dit poppendekbedje, met favoriete stripfiguren.
poppendekbedje
Uiteindelijk heb ik in september 2005 mijn eerste quiltcursus gevolgd bij The Windmill. We maakten een Ohio-star. Om allerlei redenen, niet allemaal even goed, is hij pas afgemaakt in september 2011. Hij is met de hand gepatched en met de hand doorgequilt. 
Ohio-star, patchen en quilten met de hand.
42 x 42 cm
Bij een volgende cursus (spelen met blokken) bij The Windmill maakte ik deze quilt, volgens de techniek "quilt as you go". Patchen en quilten machinaal. Hij blijft mooi, al zeg ik het zelf. 
Spelen met blokken, 70 x 70 cm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten