woensdag 28 augustus 2013

Kruissteekjes

Volgens mij was mijn eerste kennismaking met kruissteekjes in de 4e of 5e klas lagere school. We moesten met te dikke witte, zwarte en oranje wol een poes borduren op fijn, licht blauw borduurlinnen. We hadden eerst het patroon vanaf het schoolbord over moeten nemen op ruitjespapier.
Ik vond het vreselijk. Tot overmaat van ramp kregen we het werkje ook nog mee naar huis, bij wijze van huiswerk. Mijn moeder wilde me helpen en had op een avond een stukje voor me geborduurd. De volgende dag op school mocht ik dat allemaal weer uithalen.
Gelukkig heb ik later wel plezier in het borduren gekregen en heb ik nog heel wat kruissteekjes gemaakt.

Onlangs heb ik een werkje dat al jaren onafgemaakt in de kast lag (ik denk sinds 1994/95) weer te voorschijn gehaald. Het bleek destijds toch lastiger dan ik dacht. Eens kijken of ik het nu af kan maken. Zien jullie wie het zijn ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten